Ministerul vrea să introducă 3 ore de educaţie fizică pe săptămână, cu scopul ca elevii să facă mai multă mişcare.
Dar mişcarea cu forţa n-o să-i obişnuiască pe copii să facă mişcare şi după ce termină şcoala. Din experienţa mea personală, căci fiica a avut în liceu scutire de la educaţie fizică, principalul motiv pentru care unii elevi se îndepărtează de acest obiect de studiu, este că probele care se dau la educaţie fizică sunt de fapt o cale prin care aceşti elevi constată ca nu sunt buni la educaţie fizică. Ei iau note mici, la probele de alergare rămân mereu codaşi şi astfel nu sunt atraşi de sport.
Propunerea mea este ca la educaţie fizică, anul şcolar să se încheie cu calificative admis/respins şi accentul să fie pus pe antrenarea copiilor în diferite sporturi agreate de ei. Să cunoască regulile diferitelor sporturi şi chiar istoria unor sporturi practicate din vechime etc. Cunoaşterea diferitelor sporturi ar putea până la urmă să creeze şi posibilitatea ca toţi copiii să primească note mari dacă practică un sport corect, chiar dacă nu au viteze de reacţie corespunzătoare.
Un comentariu:
Educaţia fizică are probabil nişte norme de control pentru a-i scoate pe elevi sportivi de performanţă Dar pentru astea sunt liceele cu program special de educaţie fizică. Nu sunt suficiente?
La celelalte licee ar fi bine dacă s-ar pune accentul pe jocuri sportive: handbal, volei, fotbal de sală că doar acum tot avem săli de sport moderne şi la sate.
Trimiteți un comentariu