http://shadowofmen.wordpress.com/2012/02/26/scrisoare-catre-profesori/
Dragi profesori,
Pentru a intelege aceasta
scrisoare in toata profunzimea ei, este necesar un autoreglaj din partea
fiecarui profesor. Doresc din suflet, ca incepand din acest moment, sa
iesiti din mintea dumneavoastra, sa nu mai ganditi, sa lasati procesele
gandirii si judecatile sa doarma, sa uitati pentru cateva minute tot
trecutul dumneavoastra. Deveniti, pentru cateva momente, o noua
persoana. Activati empatia, compasiunea si mariti nivelul de implicare
sufleteasca(emotionala) pentru un efect optim.
Va astept….1 minut.
Acum puneti-va in papucii unui
psiholog care este asezat pe scaunul lui de la birou, relaxat si este
gata sa asculte vorbele unui student(trecut prin cele 12 clase), despre
faptul ca, dupa parerea lui, si-a dat seama ce se intampla.
Cu grija scriu aceste cuvinte, pentru ca vreau sa pastrez o relatie de interdependenta cat mai curata intre mine si voi.
Sincer, ma simt frustrat, pentru
ca in acesti doisprezece ani de viata, scoala, sistemul de invatamant,
profesorii nu m-au invatat decat 3 lucruri: sa memorez, sa reproduc ce
am memorat si sa ma supun autoritatii. Mai pe scurt, am devenit un model
de sclav. Am invatat de la voi ca e bine sa “inveti” cat mai mult, ca
sa ajung departe. Departe insemnand sa am un job si o familie. Aceasta
este programarea, acesta este tiparul, acestea sunt standardele. Daca ma
supun standardelor, am garantat o viata de la decenta in sus. Totul
este bine si frumos, iau note mari, memorez, reproduc pe hartie,
memorez, reproduc oral, memorez si iar reproduc ca dupa un an sa uit
totul. Nu am voie sa gandesc, sa inovez, pentru ca mi se baga cartoful,
necuratat, in gura!
In clasa a 2a, a 3a sau a 5a,
cand am vrut sa spun ceva, din mine, din imaginatia mea, colegii au ras
de mine iar dumneavoastra ati ras impreuna cu ei ca fiind ceva
nesemnificativ. Dar dumneavoastra nu ati stiut ca lumea mea, firava si
in plina dezvoltare, de atunci s-a zdruncinat cu totul! De atunci, din
acel moment, probabil ca nu am mai zis nimic niciodata pana la
facultate. Sau daca am zis, pumnul in gura tot l-am primit. De ce l-am
primit? Pentru ca nu a existat empatie. De ce ? Pentru ca mintea nu stie
ce inseamna empatie, ea are multe cunostinte si se mandreste cu asta.
Ego-ul se umfla in pene pentru ca stie foarte multe! Astfel,
identificandu-te cu mintea, draga profesore, plina de rationamente
incurcate bolnave, nu ai mai tinut cont de mine, micul elev care din
imaginatia mea bogata am spus o “prostie”. Nu mai ai puterea sa creezi
acel spatiu interior de a te gandi ca poate mi-a trebuit 4 zile sa-mi
fac curaj si sa o spun cu glas tare. Si atunci eu ce sa cred? Ca de
fapt, parerile mele sunt numai “prostii” si ca de acum inainte, cel mai
bine pentru mine, ca sa nu mai sufar, este sa memorez alte pareri ai
altor oameni. Si atunci e bine. M-am programat. Te simti si tu bine ca
m-am “cumintit”, ca “invat”, deci ca s-a adaugat inca un mic sclav pe
lista ta cu care te vei mandri la alti colegi de ai tai si eventual la
parinti.
De ce oare profesorii sunt din
ce in ce mai duri si nepasatori pe masura ce elevul creste? Se zice ca
profesorii de la liceu sunt mai severi decat cei din generala, iar cei
de la facultate nu le mai pasa deloc de studenti. Intra in clasa, isi
fac treaba si gata. Nu oare pentru ca elevul incepe sa se invete sa fie
si mai sclav, si mai programat, si mai infundat in realitatea faptului
ca lumea e rea, nepasatoare si viata e grea? Profesorul stie ca asa
evolueaza elevul asa ca este pregatit dinainte. De aceea devine si
elevul rau! Normal ca devine din ce in ce mai rezistent la palme din ce
in ce mai puternice, e ca o pregatire, pentru ca mai incolo sa devina si
el la fel, si mai rau daca se poate! Este o crima ce se intampla in
acest sistem! De ce sa se deterioreze natura umana in halul asta?
Vreau sa va marturisesc ca dupa
jumatate de an de introspectie, mi-am dat seama ca sunt condus. Eu nu-mi
conduc propria viata. Sunt manipulat si condus de societate. Condus de
standardele impuse de parinti si profesori care, din pacate, si lor le-a
fost “spalat” creierul pe masura ce au crescut. Asta se numeste
programarea sociala. Slava Domnului ca m-am trezit! Atatia copii sufera
din cauza ca profesorii lor nu isi au problemele de ordin psihologic
rezolvate. Iar copii dau vina pe ei insisi si uite asa se incuie cate o
comoara cu potential urias in interiorul lor.
Jur, acum, ca imi pare rau
pentru tine ca esti asa. Si tu ai fost mic prichindel care ai trecut
prin acest sistem de invatamant. Si tu ai avut sau inca ai dramele tale
care lasa urme. Lasa rani adanci. Problema este ca aceste rani adanci,
din umbra ta, creeaza proiectii pe “ecranele” tinerilor din ziua de azi.
Si astfel ii ranesti si pe ei, in mod inconstient. Pacat ca acele teste
psihologice de care dai, pe parcursul “drumului” de a deveni profesor,
nu sunt mai elaborate, mai patrunzatoare.
VOI, PROFESORILOR, TREBUIE SA FITI SANATOSI MINTAL SI SUFLETESTE PENTRU A PUTEA EDUCA SANATOS.
Scoala educa. A educa inseamna a
invata din interior. Viata este mult mai mult decat memorarea.
Memorarea mecanica trebuie combatuta. Ea este buna numai copiilor de
5,6,7,8 ani care nu au complet dezvoltate functiile si procesele
gandirii, a memoriei si a perceptiei.
Dragi profesori de matematica si
de profil real, impuneti memorarea logica! Daca pentru voi totul este
atat de logic, clar si simplu, spuneti si elevilor asta. Explicati de 5
ori daca este nevoie, intrebati FIECARE elev daca a inteles, chiar daca
merge greu! Pana la urma dumneavoastra ati decis sa fiti profesor, de ce
nu incercati sa fiti cel mai bun si motivant din scoala? Adoptati noi
strategii de a explica teorii si formule. INOVATI! Inainte de toate
impuneti motivatia si abea apoi exact ceea ce trebuie invatat. Vorbiti
despre matematicieni/fizicieni/chimisti/informaticieni renumiti. Asta
este pasiunea voastra! Impartasiti-o! Povestiti elevilor vostri cum ati
ales aceasta disciplina. Fi-ti cat mai umani. Lasa-ti deoparte
autoritatea. Cand credeti ca faceti tot ce va sta in putinta, si vedeti
ca inca sunt elevi care nu invata la materia voastra, de abia aceia
merita 2 sau 4(ce nota mica va caracterizeaza).Dar nu incetati, vorbiti
cu ei…
In fiecare zi straduiti-va sa
fiti un profesor mai bun! Daca simtiti ca nu asta este vocatia
dumneavoastra, atunci iesiti din invatamant. Luati-o la sanatoasa!
Dragi profesori de limbi
straine, vreau sa va spun ca dupa opt ani de limba franceza, nu stiu
mare lucru. Stiu doar sa citesc si sa zic: “Bonjour”, “Je m’appelle
Costel”, “Comment t’appelle tu?”, “Je cava bien”, si “Je suis 20 ans”,
ATAT! De aici se poate concluziona ca nu prea mi-a placut, daca nu s-a
lipit deci nu e de mine limba franceza.
Acum 2 saptamani am inceput sa
ascult muzica franceza, si fara sa vreau a inceput sa-mi placa. Nu-mi
vine sa cred faptul ca urechile mele sunt induiosate si vesele atunci
cand o ascult pe Alizee sau muzica traditionala franceza. La fel s-a
intamplat si cu limba italiana. Deja am inceput sa invat SINGUR aceasta
limba. Imi plac si traditiile Italiei. Acum vreau sa invat franceza
pentru faptul ca suna frumos si-mi place si normal, sigur imi va fi de
folos!
Acum vreau in mod natural sa invat! Pentru ca aceste limbi sunt
frumoase! Nu pentru ca voi avea nevoie de ele. Acestea sunt doar 2
exemple! Am inceput AUTOEDUCAREA!
“Nu am vrut ca educatia mea sa stea in calea invataturii mele!”
DUPA 12 ANI DE SCOALA, AM INCEPUT AUTOEDUCAREA PENTRU CA NUMAI ASA POT SA MA EDUC CU ADEVARAT!
Doamnelor si domnilor profesori
de limbi straine, sfatul meu (in cel mai umil mod) este sa incepeti prin
a motiva elevii sa le placa limba respectiva. Inainte de toata
gramatica si acele texte plictisitoare din manual, puneti-le muzica,
prezentati-le traditiile tarii respective. Vizionati impreuna filme.
Modul natural de a invata este de la general la particular. Intai si
intai prezentati totul in ansamblu, apoi treceti la amanunte. Daca din
prima le puneti pe tabla gramatica grea a limbii respective, pai NORMAL
CA INTERVINE PLICTISEALA! Si de aici note proaste deci “elevi prosti
care nu invata”.
Daca aceasta este vocatia dumneavoastra, de profesor, dati tot ce este mai bun din voi fara prejudecati!
Memorarea este buna dar numai in
cantitati mici. Nu trebuie ca tot invatamantul sa se rezume la
memorare. Practic cel mai bun elev din clasa stie sa memoreze cel mai
bine. Laudele ii apartin. Este cel mai bun sclav din clasa! Sef de
promotie? Sclavul numarul 1!
Unde sunt profesorii care predau
despre inteligenta emotionala? Unde sunt aceia care explica elevilor ce
este personalitatea umana si cum functioneaza ea? Despre hobby-uri,
despre afaceri online si offline pentru ai pune pe elevi pe picioarele
lor financiar si nu sa devina sclavii unor banci sau a unor companii
multinationale. De ce sa-mi vand sufletul pentru traiul unei companii
care oricum, este efemera?
Viata este mult mai mult decat
situatia de viata. Si asta ne-o dovedeste realitatea faptului ca exista
bogati nefericiti si saraci fericiti in acelasi timp.
Voi compuneti acest sistem. Schimbarea incepe de la voi, apoi la noi, si de la noi, mai departe.
Schimbarea dumneavoastra face posibila schimbarea a sute de generatii.
Dragi profesori, va compatimesc
si va sustin din toata inima sa schimbati acest sistem corupt. Aveti
grija de elevii vostrii. Ei prezinta o mica responsabilitate. Ei va vor
conduce!
“Fiti voi schimbarea ce vreti sa o vedeti in lume”- Mahatma Ghandi
Cu respect, elevul vostru
3 comentarii:
Eu credeam ca s-a rezolvat aceasta problema...
Profesorii stiu de mult timp ca trebuie sa aiba empatie; numai ca acest lucru nu poate fi masurat, nu conteaza la gradatii, la salariu...
Probabil nici nu se poate invata....
Stiu, dar nu aplica? Unii. Ca altii sunt sigura ca si acum aplica metoda fortei brute. "N-ai invatat ce ti-am dictat, iei 4." Rezultatele la bacalaureat sunt edificatoare.
exceptional
Trimiteți un comentariu