duminică, 17 iulie 2011

De la "Fara violenta", la "Noi muncim, nu gandim", nu e decat o jumatate de an

Dragos Trica a fost un roman din Romania care s-a bucurat enorm cand a cazut comunismul, dar cu ocazia evenimentelor din iunie 1990, a plecat in Germania, dezgustat de ce a putut sa vada in Bucuresti. Poate va mai aduceti aminte, direct sau din ce ati citit/auzit, ca minerii sositi in Bucuresti au devastat sediile unor anumite partide, spre bucuria multor bucuresteni.
Atunci s-a intors, inca o data, Romania pe dos. Desi dupa ziua de 21 decembrie se vedea scris pe vitrine "Fara violenta", am ajuns ca in jumatate de an sa "iubim" violenta fara limite, fara cauze, fara nicio farama de umanitate. Dupa 21 decembrie am trait o scurta perioada de normalitate. Cam pana cand fsn-ul, desi promisese ca organizeaza alegeri libere si nu candideaza, a candidat. Si a luat crema din electorat... cele mai multe voturi. Ca de! ne scapase de comunism. Dar ne scapase doar ca sa se infrupte din datoriile pe care Romania, facandu-le, devenise o vaca buna de muls.

Despre Dragos Trica, un arhitect ce a trait drama unui om fara tara, desi avea rude in Germania, desi a depus acte pentru statutul de apatrid, desi a renuntat chiar si la cetatenia romana numai sa aiba o situatie clara, puteti citi in linkul de mai jos. Din 1994 pana in 2001 a asteptat sa i se recunoasca statutul de apatrid, iar acum, dupa 18 ani, este recunoscut cetatean german.

http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/ACTUALITATEA%20GERMANA/Cum%20am%20devenit%20dupa%2018%20ani%20cetatean%20german%20de%20Dani%20Rockhoff.htm

4 comentarii:

coco spunea...

ce-mi plac cartile cu haplea...aveam 2 in copilarie (citez si acum cu o prietena din una :)))...si am gasit zilele trecute volumul 2 , l-am scanat...:)

Zaraza26 spunea...

Ar fi foarte interesant, nu-mi aduc aminte intamplarile de acolo, nici stilul literar. Vrei sa faci cumva scanarile publice? Mai mult sau mai putin? Mi-ar placea sa le recitesc.

coco spunea...

scuze , nu vazusem...o sa-ti trimit vol 2 , promit !

coco spunea...

k...primit ! o zi super !